Inici / Pirineus / Perdiguero, Tuca Lliterola, Pic Royo
Perdiguero, Tuca Lliterola, Pic Royo

Zona: Pirineus Centrals (Sector Perdiguero)
Data: Maig de l'any 1999
Punt de sortida: Pont de Lliterola (1600m)
Cims assolits: Pic Perdiguero (3222m), Tuca de Lliterola (3095m) i Pic Royo (3121m)
Pirineistes: Jesús Arana, Eva Gonzalez, Jordi Pons, Xesca Ribas

---oooOOOooo---

Fotos:

Perdiguero001 Jardi botanic a l'entrada de la vall de Lliterola Perdiguero002 Pujant per la vall de Lliterola destaca el pic Perdigueret Perdiguero003 Vista de la vall de Gregueña tot pujant per la vall de Lliterola Perdiguero004 Fort pendent cap a la cresta sud-est del pic Perdiguero amb l'ivo Blanc al darrera Perdiguero005 Pujant per la cresta sud-est del pic Perdiguero amb el massis de la Maladeta al fons
Perdiguero006 Cresta des del pic Royo fins als Cabrioules Perdiguero007 El tram final arribant al pic Perdiguero te un aspecte impressionant Perdiguero008 Formacions de gel a la cresta sud-est del pic Perdiguero Perdiguero009 El tram final arribant al pic Perdiguero te un aspecte impressionant Perdiguero010 Al cim del pic Perdiguero (3222m)
Perdiguero011 Baixant per la cresta nord del pic Perdiguero Perdiguero012 Pales inclinades a la cresta nord del pic Perdiguero Perdiguero013 Pic sense nom abans de la collada Superior de Lliterola Perdiguero014 Baixant cap a la collada Superior de Lliterola (3049m) Perdiguero015 Pujant la tuca de Lliterola (3095m), amb el pic Perdiguero al fons
Perdiguero016 Al cim de la tuca de Lliterola (3095m) amb el pic Perdiguero al fons Perdiguero017 En direccio al pic Royo, la cresta esdeve molt facil Perdiguero018 Al cim del pic Royo (3121m) Perdiguero019 Acampada vora l'ivonet de Lliterola (2450m)

Pujant per la cresta sud-est del pic Perdiguero amb el massis de la Maladeta al fonsDescripció:
Sortim del pont de Lliterola (1600m) i remuntem la vall de Lliterola amunt, molt maca i oberta contràriament al que ens esperàvem. Arribant al la cabana del Forcallo cal desviar-se lleugerament a la dreta del camí marcat que du a la collada del Perdigueret, i des de la cabana fins a l'ivonet de Lliterola (2450m) el pendent es fa més fort, mentre que la vall segueix essent molt oberta. Aribant a l'ivonet acampem en unes clapes on la neu ja ha deixat l'herba al descobert. A l'endemà remuntem per un fort pendent a la dreta de l'ivonet, i anem cap al desaigüe de l'ivó Blanc de Lliterola (2750m). El darrer tram és una mica exposat i perdedor. Des de l'ivó enfilem, ara sí per pendent molt fort, vers el sud-oest, a buscar la cresta sud-est del pic Perdiguero. Un cop dalt la cresta seguim crestejant en direcció nord-oest, i passem primer per l'Hito del Perdiguero, per finalment arribar al pic Perdiguero (3222m) en poc menys de 3h des de l'ivonet.

Baixem per la cresta nord del Perdiguero agafant dues pales inclinades consecutives pel seu vessant oest, passem per un petit pic sense nom, i arribem a la collada Superior de Lliterola (3049m), sempre per pendents força pronunciats. Seguidament pugem cap al nord per un tram curt però de fort pendent fins la Tuca de Lliterola (3095m). A continuació anem cap al nord per una cresta fàcil i de pendent suau fins al pic Royo (3121m). Podriem arribar-nos fàcilment fins la Punta de Lliterola, però degut al cansament d'alguns, decidim deixar-ho per una altra ocasió.

Baixem directament cap a l'ivó Blanc de Lliterola des d'un coll que trobem abans del pic Royo, per una pala inclinada que es va suavitzant a mesura que anem baixant, voregem tot l'ivó Blanc per la nostra dreta sense problemes, i baixem fins on havíem deixat les tendes.

Dia esplèndid en el que realitzem un gran recorregut d'alta muntanya. Veiem d'a prop els pics Lezat, Gourgs Blancs, Posets, Aneto, Maladeta, pic d'Alba, Ballibierna, Aragüells, i fins Ordesa i el Vignemale. Dia sensacional en tot com pocs.

Al cim del pic Perdiguero (3222m)