Inici / Pirineus / Punta Alta, Comalesbienes i Montardo
Punta Alta, Comalesbienes i Montardo

Zona: Pirineus Catalans Occidentals
Data: Agost de l'any 2000
Punt de sortida: Embassament de Cavallers (1780m)

Cims assolits: pic de Comalesbienes (2997m), pic Punta Alta (3014m) i pic Montardo d’Aran (2833m)
Pirineistes: Jordi Pons i Xesca Ribas
Notes: Sensacional cap de setmana en què fèm cim tant dissabte com diumenge, amb desnivells importants i a bon ritme.

---oooOOOooo---

Fotos:

PuntaAlta001 Inici de l'excursio a l'embassament de Cavallers (1780m) PuntaAlta002 Entrada al barranc de Comalesbienes PuntaAlta003 Pujant pel bosc del barranc de Comalesbienes PuntaAlta004 Pujant pel bosc del barranc de Comalesbienes PuntaAlta005 Part alta del barranc de Comalesbienes amb el Comaloformo al darrera
PuntaAlta006 Part alta del barranc de Comalesbienes amb el Comaloformo al darrera PuntaAlta007 Divisant els estanys de Comalesbienes PuntaAlta008 A l'estany Gran de Comalesbienes (2600m) PuntaAlta009 La Xesca a l'estany Gran de Comalesbienes (2600m) PuntaAlta010 Vorejant l'estany Gran de Comalesbienes (2600m)
PuntaAlta011 Al darrera els pics Comalesbienes i Punta Alta PuntaAlta012 Pujant al pic de Comalesbienes deixem els llacs enrera PuntaAlta013 Arribant al pic de Comalesbienes (2997m) PuntaAlta014 La Xesca i el Jordi al pic de Comalesbienes (2997m) PuntaAlta015 Pujant al pic Punta Alta amb el Comalesbienes al darrera
PuntaAlta016 La Xesca i el Jordi al pic Punta Alta (3014m) PuntaAlta017 Baixant per la cresta N del pic Punta Alta PuntaAlta018 Al vessant E de la cresta N del Punta Alta ens espera la boira PuntaAlta019 Arribant a l'estany de La Roca (2390m) PuntaAlta020 En sortir del refuigi Ventosa i Calvell (2222m)
PuntaAlta021 Estany Travessani (2245m) PuntaAlta022 Breu parada camí de l'estany de Les Monges PuntaAlta023 Deixant l'estany de Les Monges enrera (2420m) PuntaAlta024 Coll a 2474m abans de l'ascensio final al Montardo PuntaAlta025 El Jordi i la Xesca al cim del Montardo d'Aran (2833m)
PuntaAlta026 De retorn al refugi Ventosa i Calvell (2222m)

Descripció:
A la part alta del barranc de Comalesbienes amb el pic Comaloformo al darrera
Pujant al pic Punta Alta amb el pic Comalesbienes al darreraSortim de l’embassament de Cavallers (1780m), i agafem una pista que entra al barranc de Comalesbienes fent esses, i de seguida es converteix en sender entrant al bosc. Anem pujant, sortim del bosc, i trobem una zona de blocs, i després una mica de tartera, fins arribar a l’estany Gran de Comalesbienes (2600m). Voregem l’estany per l'esquerra, i anem a agafar una cresta ampla que ens du fins al pic de Comalesbienes (2997m) després d’unes 4h de camí.

Seguim, ara crestejant, fins arribar al pic Punta Alta (3014m) en uns 30 minuts més. Gran vista de pic Pala Alta de Serrader, el sector dels Bessiberris, i els estanys que ens envolten.

Ara baixem per la cresta N per fer un recorregut circular. Passem per un collet, i baixem tot dret cap a l’estany de La Roca (2390m). Resseguim el fons de la vall passant pels estanyets, i finalment per una zona de blocs, fins arribar al refugi Ventosa i Calvell (2222m) després d’unes 3h de descens. Bona jornada pirineistica.

pics Punta Alta i Bessiberris des de l'estany de Les Monges (2420m)
Punta Alta i Bessiberris des de l'estany de Les Monges (2420m)

A l’endemà sortim cap a l’estany Travessani (2245m), i ascendim per terreny molt planer cap a l’estany de Les Monges (2420m). Seguim fins un collet a 2474m, poder després pujar per un fort pendent fins al cim del Montardo d’Aran (2833m). Hem trigat unes 2:30h des del refugi, i la boira només ens deixa gaudir de les vistes durant petites estones. Retornem fins al refugi Ventosa i Calvell en unes 2h, on recollim algunes coses, i continuem fins l’embassament de Cavallers on arribem en unes 2h més de caminar.