Inici / Pirineus / La Munia
La Munia

Zona: Pirineus Occidentals (Sector Munia)
Data: Agost de l'any 1999
Punt de sortida: Pont del riu Barrosa (1400m)
Cims assolits: La Munia (3134m)
Pirineistes: Jordi Ginés, Jordi Pons, Xesca Ribas, Maite Torrejon

---oooOOOooo---

Fotos:

Munia002 De bon mati, entrant a la vall de Barrosa Munia003 Al fons de la vall de Barrosa el pic Robiñera amb la sera peculiar forma Munia004 Progressant per la vall de Barrosa amb la Munia al fons Munia006 Pujant al circ de Barrosa queda tota la vall dessota nostre Munia007 Breu parada en el forts pendents del circ de Barrosa
Munia008 Forts pendents i sense cami pujant pel circ de Barrosa Munia009 Amunt pel circ de Barrosa per un itinerari gens transitat Munia010 Pujant el circ de Barrosa amb tota la vall al fons Munia012 Pujant cap al coll Sud de la Munia Munia013 Arribant al coll Sud de la Munia (2850m)
Munia014 Pujant cap al pic de la Munia Munia015 Pujant fort cap al pic de la Munia Munia016 Vista dels llacs de la Munia i el pic Robiñera Munia017 Arribant al famos pas del Gat Munia018 El pas del Gat amb el cirt de Troumouse al fons
Munia019 Progressant per la cresta sud-oest de la Munia Munia020x Al cim del pic de la Munia (3134m) Munia021 Vista de la vall de Barrosa cap a l'est Munia022 Vista de la cresta nord de la Munia amb els pics Sierra Morena, Troumouse i Heid Munia023 Progressant per la llarga cresta de la Munia
Munia024 Prenent una drecera cap a la vall del coll sud de la Munia Munia025x Gran balco al circ de Barrosa

Pujant pel pas del Gat amb el circ de Troumouse al fonsDescripció: Dissabte deixem el cotxe just abans del pont del riu Barrosa, una mica abans de l'Hospital de Parzán (conjunt de cases abandonades), al començament d'una pista forestal (1400m). Seguim un camí de pendent molt suau, llarg, fàcil i molt maco, en direcció oest, cap al circ de Barrosa, fins la cota 1800m. A partir d'aquí pugem cap al nord fent ziga-zaga, totalment fora de camí fins la cota 2000m. Seguim fent un flanqueig cap a l'oest seguint la corba que marca el circ de Barrosa per entrar en una vall pedregosa que va en direcció oest cap al coll Sud de la Munia (2850m). Des de la cota 2500m trobem unes grans fletxes blanques o vermelles que ens condueixen fins al famós pas del Gat (2900m). El pas del Gat és una pedra llisa d'uns 3m d'alçada que cal superar amb la tècnica d'adherència, més fàcil del que ens pensàvem, que superem ràpidament i sense necessitat d'assegurar-nos. Seguim pujant fins arribar a la cresta sud-oest de la Munia que es fa llarga. La cresta no és gaire aèria, però té grimpades constants amb pujades i baixades alternades fins arribar al cim de La Munia (3134m), en un total de 7h, a bon pas i amb poques i breus parades.

A la baixada prenem una drecera fàcil evitant el pas del Gat, i arribem ràpidament a la cota 2500m, seguint les grans fletxes. A partir d'aquí repetim el camí molt pendent seguint algunes fites. Abans de la cota 2000m fem una diagonal cap a l'esquerra per passar per damunt d'una cascada i baixem directament cap al fons del circ de Barrosa. Segueix un agradable passeig pel fons de la vall fins arribar al cotxe després de 5h de descens.

Muntanya dura i d'alt nivell, sobretot pel gran desnivell que cal superar, i també pel pendent molt pronunciat en gran part del recorregut. Cresta fàcil i molt maca amb el famós pas del Gat inclòs. La vall de Barrosa té una forma de U perfecte com totes les valls glacials. Llàstima de no tenir més temps per continuar la cresta de Troumouse. Gran vista de la cara nord del Monte Perdido, del circ de Troumouse, i del Posets ja més enllà.

Al cim del pic de la Munia (3134m)