Inici / Pirineus / Montroig
fotos article
Montroig

Zona: Pirineus Catalans (Pallars Sobirà)
Data: Novembre de l'any 2001
Punt de sortida: Pleta Palomera (1700m)
Cims assolits: Montroig (2864m)
Pirineistes: Jesús Arana, Rosa Delgado, Eva Gonzalez, Pedro Menjibar, Jordi Pons, Xesca Ribas.
Notes: Sortida d'alta muntanya al pic Montroig, sense gens de neu, i amb un fred i una glaçada memorable.

---oooOOOooo---

Fotos:

Montroig_001 Entrant a la vall de Montroig des de la pleta Palomera (1700m) Montroig_002 Espectaculars colors de tardor a la vall de Montroig Montroig_003 Vall de Montroig amb el pic Montroig al fons Montroig_004 Passant per la pleta de l'Arenal (1750m) Montroig_005 Xesca, Eva, i Rosa, a la vall de Montroig
Montroig_006 Vista cap a l'E en la vall de Montroig Montroig_007 Pujant cap a la pleta del Fangassal Montroig_009 El pic Montroig espectacular tot el camí Montroig_010 Pujant cap a la pleta del Fangassal Montroig_012 Arribant al refugi de Montroig
Montroig_013 Refugi de Montroig (2280m) Montroig_014 Posta de sol al refugi de Montroig (2280m) Montroig_015 Dins el refugi de Montroig (2280m) Montroig_016 Alba amb el pic Montroig rogenc i la lluna Montroig_017 Deixant l'estany Inferior de La Gallina enrera
Montroig_018 Sender cap a l'W a buscar la carena Montroig_019 Ramat d'ovelles a la carena E de Montroig Montroig_020 Arribant a l'avant cim de Montroig (2845m) Montroig_021 A l'avant cim de Montroig (2845m) Montroig_023 Carena ampla cap al coll de Montroig (2832m)
Montroig_024 Deixant l'avant cim i el coll de Montroig enrera Montroig_025 Al pic Montroig (2864m) Montroig_026 Estany Inferior de La Gallina des del pic Montroig Montroig_027 Dalt la cresta del Montroig Montroig_028 Desgrimpada a la cresta del Montroig
Montroig_029 Baixant veient l'estany de La Gallina i l'estany Llavera Montroig_030 Baixant amb el pic de Certascan al fons Montroig_031 Breu parada per admirar el paisatge Montroig_032 Arribant a l'estany Inferior de La Gallina Montroig_034 Arribant a l'estany Llavera

Descripció:
Des de Tavascan enfilem la carretera cap a Quanca (1380m), on s’inicia una pista molt dolenta només apta per vehicles 4x4 arriba gairebé fins la pleta Palomera (1700m).

El bosc mostra uns colors càlids de tardor espectaculars. Un cop arribats a la pleta Palomera, tombem a la nostra esquerra, cap a l’E, per un sender estret que s’endinssa al bosc. Ben aviat veiem ja el pic de Montroig al fons de la vall. El camí segueix molt planer pel vessant N de la vall de Montroig. Passem per la pleta de l’Arenal (1750m) i la pleta del Fangassal (1910m), i continuem fins el clot de l’Escala (2150m). Ara girem a la nostra esquerra cap al S-SE, on trobem les primeres grans clapes de gel, i pugem fort per entre una paret de roca fins arribar dalt d'una carena. Veiem l’estany Llavera a la nostra esquerra. Tombem ara cap a l’W seguint aquesta carena, fins arribar al refugi de Montroig (2280m). Cabana metàl·lica lliure en bon estat. Fa un fred excepcional, i estem voltats de gel.

A l’endemà sortim cap al SW, rodegem l’estany Inferior de La Gallina pel S, i comencem a pujar. De seguida trobem una cruïlla de camins, on prenem el de la nostra dreta, cap a l’W. Pugem fort a buscar una ampla carena que cada vegada esdevé més pedregosa. Anem sempre cap a l’W. Arribant als 2600m la carena es fa molt ampla. Seguim sempre en la mateixa direcció fins assolir l’avant cim del Montroig (2845m) des d’on ja tenim una bona vista cap al vessant W, on veiem els pics més alts de la vall d’Aran. Cap al NE veiem el cim principal del Montroig. Arribem al coll de Montroig (2832m) amb la seva espectacular i vertical cara N, per camí ample, fàcil i pedregós, i seguim ara cap al NE. La cresta es fa més estreta, i cal grimpar una mica pel vessant E per arribar fins al cim principal de Montroig (2864m). Una estreta canal ens separa del cim secundari de Montroig (2858m). Espectacular l’estany Inferior de La Gallina i el refugi de Montroig just per sota nostre cap al SE.

Retorn pel mateix camí sense problemes tot i que sembla haver-hi una drecera molt vertical baixant cap al pic de l’Estanyet i després per via directa cap al refugi de Montroig.