Inici / Pirineus / La Forqueta
La Forqueta

Zona: Pirineus Centrals (Sector Posets)
Data: Gener de l'any 2000
Punt de sortida: Pont d'Espigantosa (1560m)
Cims assolits: La Forqueta (3007m)
Pirineistes: Joan López, Xesca Ribas, Jordi Pons

---oooOOOooo---

Fotos:

Forqueta001 Pujant pel PR-11 a la vall de Grist Forqueta002 Arribant a la pleta de les Riberes Forqueta003 Al pinar de les Riberes trobem gel viu Forqueta004 Vista arribant al refugi del Forcau Forqueta005 Davant el refugi del Forcau (Angel Orus) (2100m)
Forqueta006 Vista del nou refugi del Forcau (Angel Orus) (2100m) Forqueta007 Arribant a les gorgues de Llardaneta Forqueta008 Pujada cap a les gorgues de Llardaneta Forqueta009 A l'ivo de Llardaneta (2660m) amb la Forqueta al fons Forqueta010 Deixant la tuca Baixa de Llardaneta enrera
Forqueta011 Itinerari cap a la Forqueta, força inclinat Forqueta012 Pujant cap a la Forqueta, s'obre el cel Forqueta013 Darrera el Posets ennuvolat, el Diente de Llardana, i les tuques Alta i Baixa Forqueta014 Llarg flanqueig cap a la Forqueta Forqueta015 Amb fort pendent i neu dura, aqui deixem els esquis
Forqueta016 Arribant a la canal NE de la Forqueta Forqueta017 Pujant la canal NE de la Forqueta Forqueta018 Satisfets al cim de la Forqueta (3007m) Forqueta019 Baixant per l'ivo de Llardaneta es torna a tapar el cel Forqueta020 Baixant per la pleta de Llardaneta
Forqueta021 Arribant al refugi del Forcau (Angel Orus) Forqueta022 Al refugi del Forcau (Angel Orus) ens cal carregar els esquis a l'esquena

Pujant la canal NE de la ForquetaDescripció:
Arribem per la pista en estat regular fins al pont d'Espigantosa (1560m) amb el cotxe. Pugem fins al refugi remodelat del Forcau (2100m) en 2:30h pel camí, primer sec, després gelat, i finalment nevat, amb el cel tapat per núvols alts. El refugi regentat per José està tot renovat i ampliat, i és gran, maco i acollidor, com qualsevol bon refugi dels Alps.
A l'endemà sortim amb temps variable, amb boires i nevades intermitents, i alguna ratxa de vent. Arribem a l'entrada de la canal Fonda, i pugem entre aquesta i una canal de l'esquerra per la que baixarem després. 100 metres més amunt arribem a la part alta del torrent de Llardaneta des d'on es veu l'ivó de Llardaneta (2660m), la Forqueta, i tot el camí per arribar-hi. Creuem el llac i ens enfilem en direcció a la collada d'Eriste. Abans d'arribar-hi fem una diagonal ascendent cap una canal oberta situada entre les dues puntes de la Forqueta, i per pendents inferiors a 45 graus arribem al cim de la Forqueta (3007m) sense gens de visibilitat. Llàstima.
De baixada estreno els meus esquís super Trab que són una delícia tot i la poca visibilitat per esquiar.
Del refugi al cim unes 5h, i baixem en 3h. Del refugi al cotxe 2h a ritme normal sense córrer.