Inici / Pirineus / Diente Royo, Pavots, Forau de la Neu
Diente Royo - Pavots - Forau de la Neu

Zona: Pirineus Centrals (Sector Posets)
Data: Febrer de l'any 2000
Punt de sortida: Pont d'Espigantosa (1560m)
Cims assolits: pics Diente Royo (3010m), Pavots (3121m), i Forau de la Neu (3080m)
Pirineistes: Joan López, Genevève, Xesca Ribas, Jordi Pons

---oooOOOooo---

Fotos:

DienteRoyo001 Pujant pel PR-11 cap al refugi del Forcau DienteRoyo002 Arribant al refugi del Forcau (Angel Orus) DienteRoyo003 Davant el refugi del Forcau (Angel Orus) (2100m) DienteRoyo004 Pujant cap a les gorgues de Llardaneta DienteRoyo005 Rodejant l'ivo de Llardaneta (2690m)
DienteRoyo006 Pujant cap al Diente Royo DienteRoyo007 Forts pendents cap al Diente Royo DienteRoyo008 Arribant a la cresta sud del Diente Royo DienteRoyo009 Al cim del Diente Royo (3010m) DienteRoyo010 Al cim del Diente Royo (3010m)
DienteRoyo011 Baixant una canal per evitar un tram de cresta DienteRoyo012 Pujant cap al pic Pavots amb el Posets al davant DienteRoyo013 Pujant cap al pic Pavots amb la Forqueta al darrera DienteRoyo014 Crestejant cap al pic Pavots DienteRoyo015 Progressant per la cresta sud del pic Pavots
DienteRoyo016 Progressant per la cresta sud del pic Pavots DienteRoyo017 Al cim del pic Pavots (3121m) DienteRoyo018 Avancant cap a la cresta de Las Espadas DienteRoyo019 Pujant per la cresta de Las Espadas amb fred i vent DienteRoyo020 Pujant per la cresta de Las Espadas amb fred i vent
DienteRoyo021 Degut al mal temps, anem cal a la tuca Forau de la Neu DienteRoyo022 Al cim de la tuca del Forau de la Neu (3080m)

Pujant per la cresta de Las Espadas amb fred i ventProgressant per la cresta sud del pic PavotsDescripció:
Jornada llarga i dalt nivell, a bon ritme, al voltant de la cresta del Pavots. Pujada al luxós refugi del Forcau (2100m) en 2:15h, amb poquíssima neu, i molt de gel. A l'endemà sortim a les 7 del matí, i en 3h ja som dalt de la cresta, però massa al sud, en un pic de 2900m sense nom. Baixem de la cresta que per aquí està complicada, i voregem el cim ja pujat cap al nord, i quan ho veiem be ens tornem a enfilar a la cresta per on arribem fins el Diente Royo (3010m), en una cresta molt ascendent. Continuem sense problemes fins al pic Pavots (3121m). Prosseguim cap al nord fins el pas del Tucón Royo que veiem complicat, i reculem una mica per baixar per una pala inclinada cap a l'est, per després tornar a remuntar cap al nord a buscar la cresta del Forau de la Neu, i un cop allí, anant cap a l'est assolim la tuca del Forau de la Neu (3080m), el tercer tres-mil del dia i el cinquè cim. D'aquí al refugi triguem 2:15h, i del refugi al cotxe 1:45h en una dura jornada de 12h, amb poques i breus parades, passos tècnics per cresta, i pales de neu molt inclinades, on aguantem sense queixa, malgrat el fred intens i el temps que no ens acompanya gaire.

Breu parada a la cresta de Las Espadas amb fred i vent