Inici / Pirineus / Badet, Maou
fotos article
Pics Badet i Maou

Zona: Pirineu Central Francès (Parc Natural del Néouvielle)
Data: Agost de l'any 2003
Punt de Sortida: Lac de Cap de Long (2.175m)
Cims assolits: Badet (3.160m) i Maou (3.074m)
Alpinistes: Xesca R. i Jordi P.
Notes: Sortida d'alta muntanya en estil alpí, a uns cims poc freqüentats d'aquesta zona.Zona molt maca per l'abundància de llacs, espessa i variada vegetació, i prats alpins fins cotes molt altes.

---oooOOOooo---

Fotos:

Descripció:
Desprès de 4:30h de cotxe des de Vilanova arribem a l'aparcament de Lac de Cap de Long (2.175m) sense cap barrera ni problema. Hi ha forces autocaravanes i també turistes passejant per la barana. La vista dels Trois Conseillers, Néouvielle i Ramougn és espectacular i excel·lent. Cap al vespre ens quedem gairebé sols i ens agafa el típic xàfec d'estiu.

A l'endemà comencem a caminar abans de les 7 del matí amb la primera claror del dia. Iniciem la llarga i pesada volta al Lac de Cap de Long amb pujades i baixades. Es comença mantenint l'alçada. A uns 20', quan som davant del Pas du Gat comencem a guanyar alçada fent esses en direcció a un queixal rocós que sobresurt per la nostra banda esquerra, fins uns 2.300m. El camí ara planeja i baixa suaument fins creuar un barranc i torna a remuntar cap al final del llac, per tornar a baixar al fons de la vall a l'alçada de partida.

Pugem pel marge dret de la vall deixant una esllavissada de roques i enfilant un sender fins un lloc molt bo per acampar situat a 2.360m. El sender segueix sempre ben marcat i aviat creua el riu. En arribar a un salt d'aigua el camí es complica i comença a pujar fort fent esses i guanyem alçada ràpidament tombant a un costat i l'altre de l'ampla carena fins arribar a un petit llac situat a uns 2.600m. Ara el sender es torna una mica més suau i continua amunt per la vall fins un gran pla situat a uns 2.860m des d'on veiem perfectament el Glacier de Pays Baché molt i molt reduït, pes que l'accés a la cresta del Pic Long es veu força complicat. Més a l'esquerra el Pic de Badet es mostra com una piràmide i per l'esquerra s'endevina l'accés més fàcil en direcció al Pic de Maou.

Arribem a la cresta ben a prop del Pic Maou de 3.074m del qual només ens separa una curta però afilada cresta que fem en pocs minuts. Mitja volta i seguir crestejant en direcció al Badet. Queden uns 100m de desnivell per una cresta llarga i espectacular amb molts passos de IIº i algun de IIIº, i força aèria. Finalment arribem al cim del Pic de Badet de 3.160m des d'on gaudim d'una impressionant vista de la cara nord de tots els 3mils d'Ordesa, el Circ de Tromouse, i el Vignemale. Cap a la banda contrària, tots els pics que envoltes el Néouvielle.

Triguem unes 5h per pujar, i unes 4h per baixar. Al final desprès d'un dia esplèndid, els núvols d'evolució ens fan córrer una mica.